Wednesday, April 8, 2009

Kena Tag Lagi!!!!!!!!!!

Since this is the second time that my Buddy Celine tag me, I better answer the questions this time since I did not bother to answer the last tag. Sorry Buddy so this is for you.

1. Bekas kekasih saya adalah:
No comment sebab tak pernah bercinta-cintun dan berkasih-kasih.

2. Saya sedang mendengar:
Bunyi kipas siling yang sedang ligat berpusing-pusing dan bunyi kereta dan burung di luar.

3. Mungkin saya patut:
kurangkan berat dan saiz badan untuk muat dalam baju kurung kedah yang bakal dijahit dengan menggunakan kain selebar 3 meter yang diberikan oleh Boss saya.... Apa punya bossla!!!!!

4. Saya suka:
Melayari internet, menulis benda merepek di blog, bermain PC game, membeca novel, menonton cartoon dan comedy, makan dan tidur......

5. Sahabat-sahabat baik saya:
ramai yang buta mata tapi tidak buta hati. merekah bagaikan 2nd family bagiku.

6. Saya tak paham:
Kenapa ramai kawan-kawan saya tidak suka dan tidak tahan minum nescafe dan coffee???????

7. Saya kehilangan:
Nenek (sebelah ibu) kesayanganku 16 tahun yang lalu, kawan karibku 12 tahun dahilu dan bapa kesayangan ku tiga tahun yang lalu. Perasaan sedih dan rindu tidak mugkin akan hilang but this is the cycle of life so just have to accept it and move on with my life....

8. Ramai yang berkata:
Saya tak akan dapat 'transfer' balik ke kampung halaman dan terpaksa mengajar 10 tahun di KKB...... Impossible!!!!!! Mustahil!!!!!!!!!!!!

9. Makna nama saya:
Wisdom Almond? Peliknya.... kacang Almond yang bijaksana... hehehehe!!!

10. Cinta itu adalah :
manis, sedap tetapi berbau kuat macam buah durian.... sedap dimakan tapi kan kalau terlalu asyik samapi tak sedar diri.... akan memudaratkan diri. Itu opinion orang yang tak ada experience.....

11. Di suatu tempat, seseorang sedang :
Menyimpan baju dari ampaian sebab hari dah nak hujan.....

12. Saya akan cuba :
kurangkan gossip dan tidak menghiraukan orang yang menyakitkan hatiku.

13. Ayat SELAMANYA membawa maksud:
Nirvana...... keamanan, kedamaian yang berkekalan.

14. Telefon bimbit saya :
Nokia 6120 classic.... harta paling penting dalam hidupku selepas laptop ku so aku akan sentiasa membawanya kemana-mana hingga tidur pun bersebelahanku.

15. Bila saya terjaga dari tidur;
Alamak! Ada sekolah la hari ni......

16. Saya paling meluat apabila:
being fooled and bluffed by people that you trust.

17. Pesta / Parti adalah:
tempat yang bising dan merimaskan... saya lebih suka berseorangan di rumah atau duduk dibawah my mom's armpit.....

18. Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah:
anak anjing jenis chow chow yang gebu dan bulat... rupa betul-betul macam teddy bear... geramnya!!!!!!!!!!!!

19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah:
around 25 or 26 I think, sebab masa tu bapa saya masih sihat dan saya selalu ajak dia kelaur makan kat restaurant Deli Dave, just the two of us, father and daughter... I really misses that moment very much......

20. Hari ini :
I feel so tired and quite down....

21. Malam ini saya akan:
bukan, saya telah makan nasi goreng ikan masin dan akan minum nescafe lepas itu saya nak mark buku dan tidur awal....

22. Esok pula saya akan:
Makan KFC untuk lunch dan cuba buat origami..... nak ajar budak masa seni la jumaat ni....

23. Saya betul2 inginkan:
A spiritual friend or teacher to guide me in my spiritual quest..... feeling spiritually hungry!!!!

24. Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini:
"Eh.... bulatnya muka aku ni, ada double chin lagi!!!! Kena diet la ni!!!!!!!!!!!!"

25. Pusat membeli-belah atau arked permainan;
tempat yang seronok dikunjungi bila ada wang tetapi tempat yang harus dijauhi bila tak cukup wang......

26. Makanan Barat atau Jepun:
Kedua-duanya aku baham.... itula saiz dan berat badan tak turun-turun.... macam mana nak muat kain 3 meter tu??????

27. Bilik yang terang atau gelap:
kedua-duanya aku suka sebab aku boleh lena dimana-mana saja apabila mengantuk.....

28. Makanan segera adalah:
makanan yang sedap dimakan tetapi buruk padahnya.....

.29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang.
"Saya baru habis makan nasi goreng la.... Apasal tak ajak awal-awal?"

30. Siapa yang anda nak TAG?:
tak tahula.... sepupu aku kot Pao Pao dan Ping Ping sebab kawan yang lain mana ada blog?

2 comments:

Cengkih78 said...

hi buddy, tq for the replied. some of ur answers made me laughed. ai, i yg comel dan kurus keding nie pun pakai 4 meter, saper yg bagi u kain 3 meter tu? aiya..

diet sampai aneroxic pun takkan muat 3 meter..hihihi. suruh dia tambah 1 meter lagi or 1 meter setengah

Alice said...

use that fabric to do skirt only....baju, buy urself.