Thursday, November 20, 2008

Tiga Sekawan (Version Doralin)

(Celup dari blog Dr. Selene Dion)
Anna, sbb dia suka panggil i 'Selene Dion', i pun panggil dia Anna and the King. Budak comel dari Penang nie sgt pekat ke-penang-an-nyer. Sikit-sikit hang-hang..rasanya i pun terjangkit sbb bila tanya org, i selalu guna kata ganti nama 'hang'. 'hang buat aper?' Port dia dlm kelas, first row, meja kuliah dpn sekali, and tepi pintu. so kalu nak keluar/msk bilik kuliah, nielah muka first sekali akan dilihat. haha. dialah yg kenalkan i dgn budak2 karel kat UM. kenal arshad, masitah and bbrp yg lain. Mcm Alice kata, Anna, hang mmg berangin. Ada hari senyaaaaaaaaaap jer. Kalu masa exam, hehe, mmg betul, serabut dan kelam kabut. Tapi mmg friendly, and tak lokek dgn lecture notes. Suka mengusik dia, kdg2 ms dia tgh jalan, kitaorg bukak zip beg alas dia and mskkan mcm2 benda. Tapi biasanya gula2. Perkara paling diingat pasal u Anna; cermin mata tebal, tongkat sakti yg u bawak kemana2 (satu kapal dgn Harry Porter), ur tape recorder and of course, tulisan u yang besar ala2 anak gajah tu. tapi nota u tak pernah mengecewakan sbb u salin bulat2 aper lecturer ckp, maklumlah ada tape recorder. zmn 1998-2001 tu, mana ada student nak record lectures note mcm tu, u-lah paling advanced sekali. u relax jer sambil dgr lecturer membebel kat dpn (and barangkali tido pd ms yg sama; anyway, i mmg mengesyaki u mmg ada tido dlm kelas..kan?kan?). I and alice jugak yg berhempas pulas menulis notes Dr. Shanti Thambiah yg panjang bukan main tu. Sampai patah2 pensil dan pen. Nak tarik nafas pun rasa mcm tak sempat.

Cis!!!! Habis kutuk aku ye? Kata aku berangin ye? HA! ni Angin monsoon barat daya imur laut, ribut taufan, puting beliung, tornado, twister, Acid rain, thunderstorm ..... apa lagi ya? Ha.... tunderbolt, Thundercats dah naik kat Penang dan akan melanda Australia tak lama lagi!!!!!!!!!

Ingat lagi tak masa sem kedua kot, masa itu hujan lebat dan kita kat kelas tuitorial kat block BSN tu kalau tak silap. Kita nak tunggu hujan reda baru balik dan suddenly kawan Si Alice phone, tapi Salina pula yang pergi answer... angkat je telephone kawan tu kata "Thunderstorm! Thunderstorm!" terus muka Salina semacam je lepas tu kita semua pakat gelak kuat-kuat. Nasib baik ada kawan si Alice tu hantar kita balik...

Heng! Mengata aku masa exam serabut dan kelam-kabut ye!!!! Takpa!!! Tapi mungkin benar juga sebab last minute study punya pasal la ni... tidur tak cukup, mandi tak basah tapi makan kenyang pula hehehehe!!!! The moral of the story 'Do not do last minute preparation for your exam!"

Oh!!! Hang masih ingat tongkat sakti aku noh? Hey! Hang ingat I nei Harry Potter ke? Sekarang nie tongkat sakti I dah duduk diam-diam dalam beg sekolah I dah, tapi I masih bawa dia kehulu-ke hilir lagi especially masa ke KL. Hehehehe!!!!

Tulisan besar macam gajah!!!! Nasib baik bukan besar macam Dinosour. hahahaha!!!!

Ha, sekarang orang dah tak guna tape recorder dah la.... kalau nak lecture notes orang terus ambil thumbdrive dan cucuk kat laptop lecturer la hehehehehe!!!!!Ha pasal bab tido tu.... aku tak berani komen sebab memang ada tido pun tapi tak selalu la nanti kena hambat keluar bilik kuliah padan muka je!!! Hehehehe!!!!

Hempa (you all) ingat lagi tak, masa third year, I think I dan Alice buat presentation tentang manopouse di kelas Dr. Jas lailie... masa part aku, aku kena cakap pasal ciri-ciri dan kesa manopouse.... Cis! Si Selene ni tak guna betul, siap dia 'giggle' kat belakang masa aku kata tentang 'vulva' dan 'faraj'! Masa aku habis present da terus gelak dan kata kat aku. "EH! Presentation you tu x-rated la! Hehehehe!" Adakah patut.... really thanks for your support buddy.

(Celup dari blog Si Alice)
Kalau time mood anna tak baik, jangan tegur dia. Dia siap melenting! Agaknya ini personaliti sensitif kot, buat ujian 16PF agaknya sensitiviti dia capai markah tertinggi. Sebab selalu salin nota bulat-bulat tulah ujian Agama Dr Raymond kita orang dapat A terus. Banyaknya istilah pelik2. Kuliah Dr. S boring jugak, kuliah Dr Lai okey sikit. Ada sekali tutorial Lai, I dan Anna tak prepare apa-apa pun. Si Anna siap dengan muka pucatnya pandang I, macam takut kena sembelih. I relaks aje, hehehe.

Hey! Ada ke aku melenting? Tak ingatla, cuba refresh sikit memori aku yang dah berkarat and need reformating ni? Hehehe! Aku tahu la aku ni kadang-kadang 'windy' dan berangin tapi sekejap je lepas tu okay punya.

Ha! Kata Aku SUPER DUPER SENSITIVE!!!! Mana aku sensitive! Siapa kata aku sensitive! Berani betul! Mai aku tonyoh-tonyoh mulut dia dengan wasabe plus cili padi mesti best punya!!!!! Hehehehe! Mana nak ambil ujian 16PF tu? Mai aku ambil and proves you...... right!!!! Aku takla rasa aku ni sensitive tapikan horroscope aku kata aku ni sensitive dan ramai orang juga kata macam tu.... so what else can I say... just agree lo......

If u wana know selene, Si Anna dan budak2 karel cuba jadi telangkai antara I dengan Prof. Wong (kat karel jugak). Isk...pandai2 aje. Anyway, Wong tak berani pikat I pun sebab dia takut dia tak mampu sara hidup I yang tinggi maintenance kot. Hahaha. Moral of the story : Woi, jangan pandai2 jad telangkai, kang ada yang kena bebel kang.

Ala itu cerita lama... hehehe!!! Kan dulu you suka pergi ke karel Dr. Wong dan tanya dia pasal thesis, siap kacau dia lagi dan dia pula jahat selalu suka ejek dan buat you marah. Lepas itu kami semua pakat gelak... kan ada satu hari kita semua kena sembur dengan staff library sebab bising sangat!!! jatuh standard je kita ni...... Lepas tu Si Arshad pun jahat terikut dengan jejak Si Wong tu... satu hari kan Si Arshad kena pukul dengan you!!!!

Hai.... Find one day... the three of us should go back to UM and laugh our head off la ladies. Really missed both of you very much!!!!!!!!

5 comments:

Alice said...

ooi..garangnya..tu dah melenting tu..hehehe.
macam perang blog pulak sekarang ni. I taulah Si anna tengah cuti panjang. I dan Selene tengah lepak sambil buat tesis, tu yang macam orang gila tu.
tak pe, tak pe, I will put in more stories also. Let's dig out old stories to war!

Cengkih78 said...

hehehe..ingat lagi u pasal menopause tu yerk. glamer u all buat pasal isu tu. i ingat lagi lepas grad i balik kejap kat swk. at the time i and alice berckp2 over the phone, i ada ckp kat dia, tak sure bila lagi nak jumpa (as that time i'm not so sure whether i akan balik sla ke KL/Peninsular. and i ckp kat alice, barangkali kita akan jumpa balik bila msg2 dah menapause. ahaks. hey, nampaknya tak accurate lah my prediction. alice, u kejam kasi si anna 'part' tu. ahahahaha..mmg nak kena gelak jawabnyer..

Cengkih78 said...
This comment has been removed by the author.
Cengkih78 said...

sory, i cannot edit my comment, i have to delete it. byk songehlah. hey buddy, i miss ur news/update..so please upload something for me to read..u must have many interesting stories to tell..i know-lah. alice blog has some music now, so where will be ur turn? if you need help to create it, tell me okay. coz i wanna hear ur fav music too

Anonymous said...

sangat menarik, terima kasih